Telefoon laat niet op

  • Beste CP'ers,


    Na gisteren even flink te hebben gefeest bij de huldiging van Willem II, en ik daarna thuis kwam. Is mijn telefoon tijdens het feesten helemaal doorweekt geraakt vanwege een flinke hoosbui.


    Eenmaal thuis aangekomen heb ik me telefoon nog wel aan kunnen zetten. maar als ik hem dan in de oplader doe, laadt hij niet op.


    Ik heb hem pas 3 maanden, en gaat om de Samsung Galaxy Nexus.


    Wat is jullie raad? Vind het namelijk gek dat hij wel aangaat, maar vervolgens niet oplaad..


    Heb hem al in een bak met rijst gelegd om het vocht wat er eventueel in kan zitten er uit te halen.


    Met vriendelijke groeten!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dan is er mogelijk vocht bij de oplaadpunten gekomen en dan stopt die er inderdaad mee. Wat je kan doen is als het mogelijk is je oplaadpunt vervangen.


    Wat je ook ook kan doen, is het toestel opsturen ter reparatie hou er echter wel rekening mee dat die kosten meestal (9 van de 10 keer)over de 100 euro gerekend wordt.


    Of natuurlijk gewoon een nieuw toestel kopen.

  • Je hebt in dit geval helaas geen garantie meer aangezien het waterschade is. Laat inderdaad het mobieltje een aantal uren in de rijst liggen voor een aantal uren. Probeer hem trouwens staand neer te zetten met de laderkant naar beneden.


    Als dat uiteindelijk niet werkt kun je hem alleen nog maar ter reparatie sturen of een nieuwe kopen.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Citaat

    De rijst mag niet gekookt zijn!


    Hele handige tip! Had ik zelf nooit op kunnen komen!:)



    Let op;
    Als je de telefoon wil laten repareren stuur hem dan niet op.
    Ga langs een (turkse) telekomzaak of ga naar de Zwarte Markt in Beverwijk. Onzettend veel handige buitenlanders die graag met telefoons knutselen en er ook handig in zijn. Ze vragen relatief kleine tarieven vergeleken met ekte winkels:)


    Had je trouwens geen Super hoesje om je telefoon zitten?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!