Mollie ervaren scripter

  • Beste leden,


    Ik heb een mollie script in mijn opencart systeem.
    Maar deze werkt niet 100%


    Wanneer je een bestelling plaatst kan je wel kiezen welke bank je wilt en dergelijke.


    Maar eenmaal om daarna verder te gaan naar de betaalpagina krijg ik dit:


    PHP
    Error: Duplicate entry '' for key 'PRIMARY'
    Error No: 1062
    INSERT INTO `web_mollie_transactions` (`order_id` ,`transaction_id`) VALUES ('7', '');


    De bestelling is nieuw en hij mag deze fout niet maken maar doet dit toch.
    In de testmode met tbm bank linkt hij mij door naar de index van mijn site.


    Om het zelf te proberen:
    http://dj-marlon.nl/webshop


    Doe een bestelling en login daarna in met:
    [email protected]
    test123


    Wie kan me hiermee helpen.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik denk dat het probleem ligt bij de tweede kolom die je probeert in te vullen. omdat aan transaction_id een Primary is mag deze alleen uniek zijn. Omdat er niks wordt ingevuld bij transaction_id is hij dus al eens toegevoegd en wil hij dit de tweede keer niet doen omdat een lege transaction_id al bestaat.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • transaction_id is waarschijnlijk in je database auto-oplopend. Als je naar de query kijkt is het vrij logisch:

    PHP
    INSERT INTO `web_mollie_transactions` (`order_id` ,`transaction_id`) VALUES ('7', '');


    Wat je hier zegt is eigenlijk, een nieuwe regel toevoegen, je order_id moet 7 zijn, en transaction_id moet leeg zijn. Waar zou je dan transaction_id en je query opnemen?

    PHP
    INSERT INTO `web_mollie_transactions` (`order_id`) VALUES ('7');

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!