Virtual box MAC

  • Beste leden.


    Ik was opzoek naar een goeie mac computer vind het net wat mooier dan windows 7/8/xp en dergelijke. Ik wou eerst wel eens het systeem zien in virtual box maar loop steeds tegen probleemen aan. Is er hier iemand die mij kan helpen via teamviewer of messenger ?



    Groeten.

  • Wat zijn je specificaties van je pc? Kan zijn dat je pc gewoon niet virtual box aankan.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • moederbord : crosshair iv extreme.
    geheugen : corsair 8 gb 2000 mhz.
    videokaart : hd 6990.
    ssd : ocz agility 3.


    Degene moet wel verstand hebben van mac computers , en hoe je dat instaleert.

  • Ik heb hier gewoon een DMG bestand gedownload van Mac OS en Oracle VM Virtualbox geinstalleerd.


    Je opent dan Oracle VM VirtualBox en klikt op de button "Nieuw".


    Volgende -> Naam "Whatever" -> Besturingssysteem "Mac OS X" -> Versie "Mac OS X Server 64 bit" -> Volgende -> 2 GB geheugen -> Opstart hardeschijf "checked" -> Maak nieuwe harde schijf aan "checked" -> Volgende -> VDI "checked" -> Volgende -> Dynamically Allocated "checked" -> Locatie "waar je de VDI wilt opslaan" -> Omvang "minimaal 20GB" -> Create


    Klik dan op je zojuist aangemaakte VDI en druk op "Instellingen". Ga naar "Opslag" in het menu en voeg, als deze nog niet bestaat, een IDE Controller toe. Druk dan op de disk die je ziet verschijnen met de naam "Leeg". Dan zie je rechts een cdtje staan met een klein pijltje. Druk hierop en dan op "Kies een virtueel CD/DVD Bestand" en ga naar je gedownloade versie van Mac OS. Druk op Ok om terug te gaan naar je VDI overzicht. Druk dan op start en volg de installatie procedure.


    Dat zou het ongeveer wel moeten doen, althans bij mij :)

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Wat voor errors geeft ie zoal? Heb je ook geprobeerd om de versie "Mac OS X Server" te selecteren (zonder de 64 bit). Dat werkte namelijk alleen bij mijn bedrijfs PC.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Ik heb nu virtual box vind ik net zo goed op het registreren en al het gedoe na, hoef ook geen 100 virtuele computers aan te maken heb het nodig voor 1 computer maar het lukt niet dus iemand graag even helpen via teamviewer in dit topic reageeren is wat overbodig het kan mij niet helpen.




    Heb het met jopitan geprobeert maar we krijgen het maar niet aan de praat, als hij (instaleert) laat hij geen balkje met progress zien en instaleeren doet hij ook niet.

  • Bij mij op de computer doe ik het exact na met dezelfde image en dezelfde settings en dan doet hij het wel gewoon. Dus of het is computer gerelateerd of het is OS gerelateerd dat niet helemaal 100% werkt.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Probeer nog eens op te starten en dan op het begin op F8 te drukken dan even in Verbose mode draaien (typ: -v)

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!