Google straft SEO geoptimaliseerde websites af

  • Google gaat over geoptimaliseerde sites tegen.


    Google gaat websites met over geoptimaliseerd SEO-gebruik afstraffen. Sites met unieke en relevante content gaan dus hoger komen te staan in de zoekresultaten


    Nog niet ingetreden
    Zoals vermeld door het hoofd van Google's Web Spam team Matt Cutts is Google al enkele maanden achter de schermen deze aanpassing aan het realiseren.
    Echter is er nog geen exacte datum bekend gemaakt voor de release van deze nieuwe maatregel.


    Waarom?
    Google wil eerlijke mensen ook een kans geven om bovenaan in de zoekresultaten te komen zonder honderden euro's of uren te steken in de SEO-optimalisatie van hun website.
    Zo proberen ze dus meer adaptieve keuzes te maken in het tonen van hun zoekresultaten. Dit houdt in dat goede en relevante content belangrijker moet worden dan de SEO-optimalisatie van deze content. Hierdoor moeten pagina's met goede en relevante content meer waarde krijgen dan overdreven geoptimaliseerde pagina's.


    Afstraffen, hoe?
    Of er een straf komt te staan op overdreven geoptimaliseerde content buiten een lagere plaats in de zoekresultaten, is nog niet bekend. Hoe dan ook, Google wil het belang van SEO-optimalisatie verkleinen.


    Intelligenter en eerlijker
    Sinds Google Panda (een aanvulling op het algoritme van Google dat de volgorde van de zoekresultaten bepaald), die hevig onder vuur kwam te liggen, wilt Google nu veel eerlijkere en intelligentere ingrepen uitvoeren.


    Keywords worden minder belangrijk terwijl unieke en relevante informatie weer stijgt qua belang (dit houdt teksten maar ook afbeeldingen in).


    Als je teveel reclame op je website plaatst zul je meteen ook een paar plaatsen in de zoekresultaten moeten afstaan.


    Bron: Webwereld.nl, Chip.nl, Sxsw.com


    Wat vinden jullie hiervan? Is het een goed initiatief en ga jij je website SEO op een andere manier aanpakken of ga je er geen rekening mee houden?

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hopelijk eens kans voor de "gewone" websites met unieke content. Ikzelf heb al bijna 400 euro uitgegeven aan een goede SEO, echter sta ik nog niet op pagina 1 met "grotere" keywords. Ik hoop dus dat ook mijn websites nu wat hoger kunnen komen.

  • Citaat van eeyk

    Niet goed.
    ik ben ruim 3 uur bezig geweest om alles goed te krijgen,
    en nu word ik gestraft.


    3u voor SEO stelt eigenlijk wel niks voor, als je de website echt goed wil optimaliseren ben je hier wel een klein maandje mee bezig. Dan is de linkbuilding er nog niet eens bijgerekent!


    :hmm:

  • Maar ik denk dat .be domeinnamen sowieso slechter in de SEO staan, tenminste hoe ik het gehoord heb. .nl en .com staan naar mijn weten stukken hoger en hebben een hogere prioriteit. Vandaar dat mijn .be ook direct naar mijn .nl doorverwijst ;). Het is (op de zachte g en uitdrukkingen na) dezelfde taal dus waarom een aparte website voor hosten :p.

  • Jullie snappen dat dit voornamelijk betrekking heeft op Crawl websites, right? Je hebt wel eens van die websites die bijvoorbeeld comments van youtube crawlen om hoger in de ranking te komen. Over dat soort websites hebben ze het voornamelijk. ;)

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Klopt.
    Blij dat ze dat soort misbruik eindelijk gaan aanpakken serieus.
    Hopelijk zijn ze streng genoeg.


    3u voor SEO is inderdaad niets, dat is een continue opdracht.


    Verder geldt de domein voorkeuren van Google als volgt:
    heb je een .be site, dan kom je hoger in google.be
    heb je een .nl site, dan kom je hoger in google.nl
    heb je een generiek domein zoals .com, .eu en .net kom je lager, maar moet je geen tijd investeren in meerdere domeinen als je in meerdere landen actief bent.


    Als je een lokale site hebt, gericht op een specifiek land, dan kies je altijd beter een domein van dat land.


    Wij kiezen voor .com omdat we 2 landen aanspreken (nl en be) en we geen 2x onze domein waarde willen opbouwen hiervoor.


    Maar goed, dat is offtopic, stel zo'n vragen aub in een eigen topic!

  • Om het opzich meer gericht op de gebruiker te laten voelen kun je in principe .com .nl en .be kopen zodat het makkelijker te onthouden is voor de gebruiker omdat het een extensie is van hun land. Net zoals dat google alle extensies voor google heeft + de .com en andere extensies.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!