• Hey cp,


    Ik heb 2 vraagjes over KVK.


    1. Onder welke categorie valt een maffia spel? Ik wil kijken hoeveel een KVK mij gaat kosten maar ik kom niet echt uit de categorieën.


    2. Hoe zit het precies met het geld dat je verdient? Hoeveel moet je hiervan afstaan en hoe moet je dit gaan bij houden.


    Groetjes,

  • Echt waar? Want op hun site staat dat je al een contract kan ondertekenen vanaf je zestiende, dit ligt aan de situatie want anders moeten je ouders dit ondertekenen.


    En hoe kan Targetpay je dan dwingen een KVK te nemen als je meer dan 750 euro verdient in een jaar?

  • je hebt niks nodig alleen een geldig id en je moet 18 jaar zijn.


    Targetpay kun je niks dwingen want ik verdiende voor ik een kvk had ieder jaar zo'n 1,400 euro met mollie en die heb ik nu wel voor IDEAL en paysafe.

  • Oke, er is hier dus heel veel onduidelijkheid over.


    1) Een kvk kun je officieel vanaf 18 jaar aanvragen
    2) Voor een kvk hoef je geen bepaald bedrag per maand of jaar te verdienen
    3) Als je jonger dan 18 jaar bent kan hier een uitzondering voor worden gemaakt, echter heb je hier wel verschillende handtekeningen voor nodig.

  • Citaat van Guitar

    Een kennis van me is net 16 en heeft al twee jaar een bedrijf en KVK... Dus dat minimaal 16 is niet waar.


    Is wel waar je mag geen bedrijf runnen op je 15de wel ?
    kvk kan je officeel aanvragen waneer je 18 jaar bent,

  • Definitie minderjarigen
    De definitie van minderjarigen is als volgt: ?zij die de ouderdom van achttien jaren niet hebben bereikt en niet gehuwd zijn of gehuwd zijn geweest?. Volgens het Burgerlijk Wetboek zijn minderjarigen handelingsonbekwaam. Dat betekent dat je als minderjarige slechts rechtshandelingen mag verrichten als je toestemming hebt van je wettelijke vertegenwoordiger(s). Dat wil zeggen je ouders of voogd. Rechtshandelingen zijn handelingen die je doet waardoor er rechten en plichten ontstaan. Zoals zaken kopen of huren, of geld lenen. Voor bepaalde (dagelijkse) rechtshandelingen, zoals het kopen van een treinkaartje of een frietje bij de snackbar, heb je die toestemming niet nodig.



    http://www.zzp-nederland.nl/artikel/minderjarige-ondernemers

  • Maar op hun site staat dat je vanaf 16 jaar met bepaalde omstandigheden een contract mag, als dit niet zo is dan moeten je ouders dit voor je doen?

  • Ik heb contact gehad met de Kamer van Koophandel hier in Emmen en zei zeggen het volgende: Je dient alleen een KVK nummer te hebben als de belastingdienst jou ziet als ondernemer. Ik word nog steeds niet gezien als ondernemer, dus ik heb ook geen KVK nodig. Zo simpel is het tegenwoordig. Kijk maar eens op de site van de belastingdienst, daar staat wel wanneer je ondernemer bent.

  • Citaat van sukel

    Dat is best wel gierig want ik zou best wel graag iDeal willen aanbieden :((


    Dan vraag je toch op 18 jarige leeftijd een kvk aan? Dit is niet gierig... dit zijn gewoon regels, je kunt ze proberen te vermijden maar je kunt er ook gewoon mee leven.

  • Je mag in theorie op elke leeftijd een bedrijf hebben, zolang je ouders hun handtekening erbij zetten, waarbij zij aangeven dat zij medeverantwoordelijk zijn. Bij grote belangrijke uitgaven en sluiten van contracten heb je dan toestemming nodig van je ouders.


    Wil je IDeal gaan gebruiken, ben je tegenwoordig idd verplicht om een KVK nummer te hebben.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!