3 lijnen structuur - helpdesk

  • Hallo cp,


    Kan iemand me uitleggen wat er op een helpdesk bedoeld word met de drie lijnen structuur.


    Als ik het google, krijg ik letterlijk alleen maar bullshit.. sorry hoor :S of ik google het verkeerd , mja als iemand het goed weet, of zelf op de helpdesk heeft gewerkt.. zou fijn zijn als ik nu nog even een mooi antwoordje krijg op mijn vraag.


    Met vriendelijke groet, LP

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Nee, dat is niet wat ik bedoel.. :hmm:


    Dit is bevoorbeeld een flowchart van de servicedesk, waar ook 1e,2e,3e lijn in voor komt enzo..


    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • 1e lijn degene die je altijd als eerste aan de lijn krijgt. 2e lijn waar de medewerker van de 1e lijn heen kan bellen om dingen na te vragen of door te verbinden. 3e lijn die gaat uitgebreide problemen uitzoeken aan te sturen door 1e en 2e lijn. Gaat vaak langere tijd over heen voor daar antwoord vandaan komt

  • Ook jij hebt het verkeerd diestro.


    1e Lijn -> Servicedesk ( Dit is vaak de eerste persoon die men te spreken krijgt )


    2e Lijn -> Komt de 1e Lijn er niet uit dan wordt een opdracht doorgezet naar een 2e lijn, deze gaat zich er dan verder mee bezig houden.


    3e Lijn -> Komt zelfs de 2e lijn er niet uit dan heb je altijd nog de 3e Lijn, hier zitten de "monteurs". Is iets niet van op afstand op te lossen, wordt er een Monteur gestuurd.

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.



  • You sir.. are my hero :p


    Lijkt mij dat deze informatie wel klopt, erg bedankt..
    Kan slotje op :slotje:


    [offtopic]als dit niet klopt, stuur maar PB
    ___[/offtopic]

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!