Download probleem?

  • Hallo,


    ik heb de laatste tijd een irritant probleem, als ik download via uTorrent is de downloadsnelheid extreem verminderd tegenover eerder;
    Nu: 0.1kb-2mb/s
    Vroeger: 5mb-12mb/s



    Nu ik weet dat het niet aan men internet ligt want via steam download ik nog steeds aan 10-12MB/s


    En speedtest gaf me volgend resultaat: http://www.speedtest.net/result/1854025024.png


    Dus men internet zou goed moeten zijn, maar toch duurt het eeuwen voor ik iets gedownload krijg via uTorrent, ik zit bv nu al 30min te klungelen op 0.1kb/s


    Heeft iemand dit probleem ook ooit gehad of weet je hoe ik dit kan oplossen? Zeg het dan zeker, dat zou zeker geapprecieerd worden.


    Alvast bedankt,
    Alex

  • Bij uTorrent download je volgens mij via servers. Het kan dus zijn dat die servers vertraging opleveren. (peers ofzow)


    (hier kan jouw internet dus niks aan doen)

  • uTorrent is een P2P client (Peer 2 peer) en dit hangt dus je snelheid hangt bij torrents af of hoeveel seeders en hoeveel leechers een torrent heeft. Als de seeders relatief hoog ligt dan kan het zijn dat je maximaal 3 MB/s haalt met het downloaden. Dit komt omdat de seeders niet een hogere snelheid hebben. Meestal heb je bij de meest populaire en nieuwste torrents dat de download ook op seedboxes staat en dat je daarom de snelheid van 3-4 MB/s kunt realiseren.


    Als ik zo je snelheid bekijk heb ik zo'n gevoel dat je bij Ziggo zit en dat je aardig ver van de centrale afzit aangezien het verlies bij upload en bij download dan ongeveer rond hetzelfde neerkomt. Dus als jij zou uploaden zou jij bijvoorbeeld ook maar een snelheid van 500KB/s geven aan andere gebruikers. Dus de 2MB/s voor een torrent is geheel normaal.


    Steam daarentegen heeft servers staan met een 10 Gbit Up en 10 Gbit down. Dus dat is een snelheid van 1,25GB/s. Daarom kun jij met je maximale snelheid van Steam downloaden.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Ja.. Nee..


    Ik zit bij telenet, zoals je op die afbeelding ziet, ik heb net men torrents van vorige maand bekeken en avg download ligt daar altijd rond de 6mb/s, deze maand rond de 800kb/s.


    En ik weet ook wel de rol van seeders.

  • Ja dit is bij elke torrent, sinds begin deze maand zo, ik herinner me niet iets te veranderen in de instellingen, daarmee dat ik het zo raar vindt, ik zal is een ander programma downloaden en proberen

  • Anders probeer je het aantal toegestane connecties te vergroten (naar 500 ongeveer).


    [Edit]
    Ben je bekabelt aangesloten of draadloos?

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • Citaat van Alex

    Met kabel


    Dat is inderdaad raar. Het kan zijn dat je kudt torrents uitkiest. Anders registreer je eens op torrentday.com en download je daar even een torrent en probeer je die even uit en check je daar even je snelheid. Als je daar geen 800KB/s-2MB/s haalt dan is het wat anders. (Dit zijn namelijk seedboxes die je download verzorgen)

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!