CP Online

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Honderden sites gebruiken een javascript script dat live update zoveel bandwidth gaat dat niet kosten, je hoeft namelijk geen query's te gebruiken.


    Het gaat er gewoon om dat er totaal geen reden is om het na 30 min. te laten updaten.
    Zorgt voor misverstanden en dit soort van topics, ik denk niet dat het fake is maar gewoon 'raar', op andere websites word het gewoon om de 5 min. geüpdate.

  • Citaat van L.Groot

    Dein,
    Dat kost geen bandwidth wou je zeggen? Uiteindelijk moet er toch iets verbinding maken met de server wat het gaat kosten ;). Zoals al door Koen gezegd zijn de statistieken niet fake dus wat is het probleem?



    Wat een kant en klare onzin is dit, een config laad je toch ook na elke refresh.


    Denk je nou serieus dat een PHP bestand van 8Kb 100GB bandwidth kost per maand, grappenmaker (xD)

  • Zover is hier kan zien in de code is het altijd 30 minuten geweest, enkel de vermelding van "15 minuten" is veranderd.


    Ook is het aantal gasten niet juist want hierin zitten ook de leden. Waardoor elk lid dubbel wordt geteld.


    Dan heb je nog dit: het script neemt alle gasten en leden die het laatste half uur actief zijn geweest. Hierbij dus ook alle robots die effe komen kijken zijn. Ook alle leden die het voorbije half uur effe komen kijken zijn (en niet juist stipt op een bepaald tijdstip).


    Om dus goede stats hebben en bandwith te besparen moet er dus op 1 bepaald tijdstip worden gemeten en niet over een hele periode

  • Ok, genoeg stof ter discussie.
    Dat van leden als gasten tellen klopt niet.
    Als men inlogt expiren we de users in de gasten tabel!


    Maar het 30 minuten aspect vind ik persoonlijk niet slecht.
    15 Minuten is bespreekbaar wat mij betreft, aangezien het gemiddelde bezoek ook ongeveer zo lang duurt.


    En bandwith is inderdaad geen discussie over de tijdsperiode waarin je telt. Het enige dat opmerkelijk meer bandwith zou gebruiken is een jquery die live de cijfers update. Dit is meer js code en meer requests.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!