Dropshipper of niet?

  • Beste CP'ers,


    Ik ben van plan binnen nu en een week naar de KVK te gaan om een kvk-nummer te gaan aanvragen waardoor ik me zelf legaliseer tot het verkopen van van producten via de webshop die ik binnenkort ga starten.


    Ik wil op focalprice gadgets/ipod-oortjes inkopen, maar nu is mij vraag, is het verstandig om geimporteerde producten vanuit china eerst bij je thuis te laten bezorgen, en dan pas in verkoop zetten (Wat dus een minder lange wachttijd neerzet op de webshop). Of via een dropshipper wat een levertijd van 3 weken met zich mee geeft?


    Stel ik laat de producten thuis bezorgen, hoe is het dan het handigst om die producten bij de klanten te krijgen, tnt post laten ophalen of wat?


    Mvg,
    Sven

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als je zeker bent van verkoop, raad ik je aan om het eerst bij je thuis te laten bezorgen.


    3 dagen en 3 weken verschil is erg groot.


    Ik had van mensen gehoord dat ipod oordopjes gewoon via post worden verstuurd. (in envelop)

  • Allereerst wil ik je succes wensen met je onderneming.


    Het is net de afweging die je wil maken. als je beetje service wil geven moet je klanten niet 3 weken laten wachten op hun product.


    Er is veel concurrentie daarom kan je het niet echt op prijs gaan doen.
    Dus het komt al gouw op service aan.


    Wat ik je dus aan raad om een voorraad te houden.
    Of een leverancier die dichter in de buurt woont.


    Voor de rest moet je niet blind staren op prijs in china, want er komt nog import belasting boven op.


    Met vriendelijke groet,
    Rick van beek

  • Als bedrijf zijnde moet je wel opletten met namaak behoort tot illegale voorwerpen en kan voor je bedrijf problemen leveren met de douane ik denk ook dat je hiervoor een boete kan opgelegd krijgen of een taxatie, doe dus zeker eerst navraag bij de douane e.d

  • En wanneer ik bijvoorbeeld telefoonhoesjes importeer met een merk dat totaal los staat van een bekend merk zegmaar, doet de douane dan al minder moeilijk?

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 17.11.11 16:07:07:
    & welke bedragen kopen er nog op het bedrag dat een webshop als focalprice aangeeft op haar website?

  • Free Shipping term wordt veel gebruikt maar echter als je hun algemene voorwaarden doorleest is er meestal wel een minimum bedrag, trouwens vanuit China naar Nederland gaat je sowieso geld kosten, en zoals je moet weten gaat elk pakje door de douane zelfs iets van 22 euro en zeker als het van China komt die bekend staat voor namaakproducten.


    Zoals ik al eerder gezegd heb kun je best de douane even contacteren of dit wel legaal is (met name het product).

  • Als het geen namaakproducten zijn (dus geen merknamen / logo's erop en niet exact hetzelfde design) mag je het gewoon importeren. Echter komt er altijd invoerbelasting bij, dat kan je vinden op de site van de douane. Zal iets van 20% zijn + B.T.W. Echter gaat dit op de waarde van de producten. Dus als de producten $10 waard zijn is dit niet veel.

  • Ik zou het in huis halen, het geeft de klant een goed gevoel, als het product snel binnen is. Je vind het zelf toch ook fijn als het zo snel binnen is? Ik zou via tnt laten halen, rond uurtje of 6 is dat meestal.

    Beginnend en fanatiek PHP-er.
    Mediatechnologie / leerjaar 3 / Zoekend naar php-opdrachten op niveau!

  • Je krijgt niet gelijk een bekeuring als het nep is.
    Het wordt wel inbeslaggenomene.


    Vanuit china is bijna alles na maak. maar is niet strafbaar als ze er geen merk naam op hebben gezet.


    daarnaast verschild het percentage tussen producten. zoals ik al heb gezegd kan je beste even bellen naar de belasting dienst.


    Het zijn hele begrip volle mensen en ze zijn altijd vrolijk.
    En nog een pluspunt het nummer is gratis.


    Niemand kan het percentage vertellen wat er op komt dit varieert per dag, daarnaast kunnen zij ook alles vertellen over invoer belasting.

  • Er is niets illegaals aan oordopjes, mits ze geen merknaam/logo bevatten (tenminste niet een merk dat het niet gemaakt heeft). Daarnaast geld natuurlijk ook nog dat het niet exact hetzelfde als een ander merk mag zijn, dus een kopie van een Apple oordopje zonder Apple logo mag alsnog niet.


    Verder mag je alles gewoon importeren behalve etenswaren, vuurwerk, en de logische illegale dingen.


    Ik importeer zelf kleding en sieraden vanuit China, komt per doos van tussen de 50 en 800 stuks binnen, geen enkel probleem. Gewoon braaf invoerrechten betalen & BTW administratie bijhouden.

  • Citaat van Webbasing

    Goed,


    heb je ervaring met importeren vanuit china? Waar is je bron dat je niet gelijk een bekeuring krijgt als je illegale producten importeert?


    Uit eigen ervaring weet ik als je gewoon netjes je administratie bij houd dat je nooit een boete krijgt. daarnaast wordt er zoveel ge importeert dat ze kleine hoeveel heden niet controleren.


    Maar webbasing welke bron heb jij dat ze je gelijk een boete krijgt. natuurlijk zeggen ze je hebt een onderzoek plicht.
    En dan zeg je ja ik heb onderzocht en nergens op de website staat dat echte apple producten zijn. als je dit bezwaar maakt geven ze je gewoon je product.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!