Patentenoorlog

  • Hey,


    Er is een patentenoorlog aan de gang in de ICT wereld.
    Hierbij wordt er veel samengewerkt en klaagt de ene de andere aan als wraak omdat ze zelf worden aangeklaagd.
    Honderdduizenden euro's gaan nu naar rechtzaken in plaats van product ontwikkeling.


    Het gaat zelfs zo ver dat hele producten worden geblokkeerd, zoals de nieuwe Galaxy Tab...



    Denken jullie dat deze patentenoorlog iemand zal helpen? Uiteindelijk denk ik dat er nu gewoon een patentenruzie is gestart die lang kan blijven duren...
    Zeker als rechtzaken pas na 8 jaar voor de rechter komen, zoals soms in België het geval is.

  • az wanneer iemand je site ript klaag je toch ook?


    Vooral een groot bedrijf als Apple moet laten zien dat ze voor NIEMAND bang zijn. Gewoon aanklagen die handel...


    Gevolg ervan: Er komen uniekere / mooiere / betere producten.

  • Dat hele patenten gezeur moet gewoon een keer kappen.


    Als of Apple Inc. zich netjes aan de regels houd..


    Vind het persoonlijk gewoon een k*t merk en hun producten werken voor mij ook niet eens zo lekker...


    Hoop dat Apple Inc. hierdoor zwaar op hun bek gaan!

  • Ook eens met estd!


    Net of Apple alles heeft verzonnen, Ze kopen gewoon 100e patenten voor rechtzaken.
    HTC betaald 5 dollar voor elk toestel dat ze verkopen aan microsoft.
    Dit had je nog niet toen Android 1.0 er was toen zaten Microsoft & Apple hard te lachen.


    Nu zijn ze bang omdat galaxy tab net zo populair is als Ipad.
    Google zal Samsung/LG/HTC altijd helpen en met ze 4e winnen ze toch wel.
    Google heeft miljarden aan oorlog-geld, Dus ik hoop dat ze hun grenzen kennen.:cheer:

  • 1) Waarom zou ik Apple Software nodig hebben als ik het niet wil, is meer een gedwongen keuze.
    2) Wat maakt Android oid anders?



    Vind gewoon dat Apple Inc. ermee bezig is 1 product op de markt te trappen en niemand een vrije keuze te geven.
    Als ze het winnen (wat ik betwijfel) moet iedereen dus gedwongen voor een Apple software gaan.


    Conclusie volgens Steve Jobs:
    Nu de Samsung Galaxy Tab verboden wordt zullen wij meer iPad's kunnen verkopen.


    Conclusie consument:
    Apple is;


    1. Veelste prijzig.
    2. Beperkt in software.


    Als we hem in Nederland niet mogen bestellen doen we dit gewoon als consument in bijv. China.
    Geen gezeur of problemen, maar wel je EIGEN Samsung Galaxy tab...

  • Citaat van Malik

    az wanneer iemand je site ript klaag je toch ook?


    Vooral een groot bedrijf als Apple moet laten zien dat ze voor NIEMAND bang zijn. Gewoon aanklagen die handel...


    Gevolg ervan: Er komen uniekere / mooiere / betere producten.



    samen is er meer kans dat er uniekere .. mooiere en betere producten op de markt komen.. en tegelijkertijd.. wat willen ze hiermee bereiken.. zoon domme patentenoorlog.. alsof ze daar beter van worden^^ ik vind dat ze niet met elkaar moeten bemoeien tenzij ze dat gewoon vriendelijk kunnen en misschien zelf samen werken voor betere prestaties<.<

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • @h4x0r66 dus wanneer ik bijv. bulletstar compleet namaak andere layout zet, dan vind jij dat goed? Dan vind jij dat BS mij niet aan moet klagen omdat er dan betere websites op de markt komen?


    Apple heeft gewoon groot gelijk :cheer:

  • @Malik: Je loopt nu appels met peren te vergelijken..


    Samsung zit al veel langer in de mobieltjes dan Apple de Iphone lijkt op zoveel toestellen van hun.
    Het is tegenwoordig enkel een beeldscherm ja dan lijkt het nu eenmaal allemaal op elkaar.
    Bullestar heeft 2kantenmenu elke andere crime ook zelfde opties.
    Als ik bulletstar source steel en ik zet andere template erop laat hun dan maar bewijzen dat het hun systeem is.

  • Ho ho ho sloosmedia, Sinds de iphone is gekomen is Samsung de iphone aan het na maken,
    Kijk maar naar de galaxy S, ik vind hem bijna op de iphone lijken...


    Dus iphone lijkt niet op samsung, maar anders om.


    Ik vind dat apple wel zeikt over dit soort dingen.
    Maar de touchscreen van iphone en ipad blijven nog steeds de beste.


    En nou wil ik apple niet aanmoedigen hoor, maar dat is getest.


    En ik heb het zelf ook is getest, en dat klopt wel:)


    Met vriendelijke groet,



    Georgo van den Bosch

  • Zowieso vind ik zowel Apple als Samsung geen goed merk maar dat even terzijde. Voor deze keer hoop ik dat Samsung wint aangezien Apple altijd loopt te zeiken en te zieken over die patenten. Was dat woord maar nooit bedacht. In Turkije waar ik was bestaat dat iig niet want overal word gewoon namaak verkocht. G-Star of Abercrombie & Fitch gaan dan toch de Turkse winkels en fabrieken ook niet aanklagen?


    Echt puur gezeik en onnozel geldverspilling is. Welkom in Koude Oorlog v2.

  • http://www.nu.nl/gadgets/25872…laxy-tab-ipad-lijken.html


    Apple heeft groot gelijk. Waarvoor bestaat patenten. Dat is bewijs dat je het niet mag kopieren zonder toestemming. Iets wat samsung heeft overtreden. "samsung zat eerder in de telefoon markt dan apple". Waar slaat dat nou op. Het gaat niet om wie eerder is. Maar om wie de regels heeft overtreden. Natuurlijk vraagt apple om een verbod. Dat zou ik ook doen als iemand mijn productie kopiert. Je doet alles om het tegen te gaan.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!