Questionit ? Project...

  • Beste Geïnteresseerde,


    Ik heb zin in een extra (klein) projectje voor men uurtje vrije tijd per dag dat ik heb.


    Ik heb al een domeinnaam aangevraagd genaamd questionit.eu


    CONCEPT
    Het concept is eigenlijk juist het zelfde als "yahoo answers".
    Iedereen kent het wel, mensen hebben een vraag stellen ze en andere leden kunnen er antwoorden op posten.


    Ik wil het gehele idee waarmaken met wordpress -> Kan ik allemaal zelf.


    MIJN VRAAG?
    1) Zoals je hierboven al kon lezen is het concept opstarten geen probleem voor mij, maar wat echter wel zal ontbreken is enkele partners, personeel, vrienden ... hoe je het ook maar wilt noemen.


    Vooraleer ik hier antwoorden krijg met
    "Wat krijgen we ervoor of Wat valt er aan te verdienen"
    zal ik al maar duidelijk maken dat het hier niet echt gaat om een winstgevend project (toch niet in het begin) daarom kan ik echter niet meer geven dan de verdeling van advertentieruimte..


    Ik hoop hier enkele geïnteresseerde en serieuze mensen te vinden.



    Met vriendelijke groeten,
    Pg

    \"Je kan stoer lopen met 100 matties om je heen
    aan het einde ga je toch alleen heen!\"

  • Persoonlijk vind ik het nogal raar dat je een site met hetzelfde concept als yahoo answers wilt starten.
    Waarom zou je dat doen? Yahoo answers is al zeer groot, dus waarom zouden mensen naar jouw site komen?


    Misschien als je het enkel in het nederlands zou doen dat nog kan werken, maar aan je domeinnaam te zien ga je het in het engels doen.
    Dus ik vrees er een beetje voor.


    Iedereen kan zo'n website maken, maar om je site goed te laten lopen moet je toch nog wat meer nadenken.
    Hoe ga je jouw website promoten?


    Zeker in het begin, je moet al een hele boel mensen hebben die antwoorden willen posten, want als je vraag niet beantwoord word binnen het uur gaan veel mensen al weg gaan.


    Het hier op CP vragen lijkt mij al geen goed idee (no offence), maar de meeste mensen zijn hier echt niet oud genoeg om een vraag deftig te kunnen beantwoorden.
    En je wilt zeker geen slechte antwoorden op je website.


    Verder weet ik niet of wordpress wel het juiste platform is voor zo'n idee, je gaat heel wat moeten aanpassen.
    Want het enige waar je nu mee start is vraag & antwoord, hoe gaan mensen weten welk antwoord juist is, hoe ga je weten of iemand geloofwaardig is, soort van profielen systeem, search (custom wordpress search gaat echt niet goed zijn voor jouw doeleinden), ...


    Kortom, je zou beter nog wat verder nadenken hoe je het juist gaat aanpakken.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Je moet toch echt een reden gaan geven om dan jouw site te gebruiken.
    Als ik naar Yahoo Answers ga ( wat ik geregelt doe ) kan ik hulp verwachten van miljoenen mensen waar nog duizenden experts tussenzitten ook.
    Aan die kwaliteit kan je niet tippen.

  • Yoichi , inderdaad yahoo heeft zo zijn voordelen.


    - Snelle service.
    - Wereldwijd. bv; als ik iets wil weten over Nieuw-Zeeland. Dan zou jij het eerst moeten gaan opzoeken. Maar op Yahoo Answer hebben ze ook mensen die hulp geven uit Nieuw-Zeeland. Dus die hebben zelf ervaring met het land. Dus kunnen ze makkelijker informatie geven.


    Maar ik wens je succes ;)

  • Ok even een antwoord op het hele yahoo gedoe..
    Jullie hebben allemaal gelijk hierop maar hoe zijn zij gestart? Hoe start elke website? Het probleem tegenwoordig op het internet is, mensen denken dat de grote websites zo uit de grond zijn gekomen met miljoenen bezoekers en leden...
    Kijk naar facebook, begonnen in een hoge school en zo wereldwijd geworden...


    Het is gewoon een kwestie van tijd en moeite in de website.


    @Woutr: Je vind wordpress geen goed idee? Wel jammer, ik had gisteren niets te doen en heb zo goed als alles al wat je zelf vernoemde hierboven


    Waar je denk ik wel gelijk in hebt is dat ik hier op CP niet zo een mensen ga vinden, je zal zelf ook wel weten dat ik laatste jaren bijna niet op CP kom wegens het gedrag etc...



    Nu ja, jullie zijn het allemaal als een kansloos slagen...
    Terwijl 90% van de mensen hier nog wel criminals maken in de hoop er geld mee te verdienen (meestal dan nog gewoon downloaden en uploaden)


    Ik zal dan maar in men eentje proberen het project tot een recht einde te brengen, 70% van de website is al zo goed als af dus ik geef het niet op nu...



    PS: Wat is er eigenlijk zo moeilijk aan de link questionit.eu
    I mean spreekt toch voor zich, in het begin toen ik yahoo niet kende kon ik die naam ook niet onthouden hoor.

    \"Je kan stoer lopen met 100 matties om je heen
    aan het einde ga je toch alleen heen!\"

  • Ik heb dan ook niet gezegd dat het geen goed platform is, ik heb gezegd dat het niet het juist is voor jouw idee.
    Als het werkt, goed voor jou.


    Anyway, hopelijk lukt het. Veel succes.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • Citaat van W0utR

    Ik heb dan ook niet gezegd dat het geen goed platform is, ik heb gezegd dat het niet het juist is voor jouw idee.
    Als het werkt, goed voor jou.


    Anyway, hopelijk lukt het. Veel succes.


    Ja idd, het werkt en lukt voor zo ver getest.
    Maar welk platform zou je dan aanraden?

    \"Je kan stoer lopen met 100 matties om je heen
    aan het einde ga je toch alleen heen!\"

  • @Kurene: Hiermee ben ik niet akkoord, waarom iets van begin af aan maken als je een prachtig platform hebt dat je mooi kan uitbreidden hoe je wilt zoals Wordpress


    (Even domme vergelijking,
    Als je een getunde scooter wil, ga je toch ook geen zelf in elkaar steken maar gewoon eentje kopen en dan onderdelen veranderen)

    \"Je kan stoer lopen met 100 matties om je heen
    aan het einde ga je toch alleen heen!\"

  • CBproductions.


    Ik zeg niet dat het verkeerd is.
    Maar zelf scripten is het beste. Het is uniek , oftewel het komt (misschien) professioneler over.


    Maar ik heb niet gezegt dat Wordpress niet goed is.
    Ik heb zelf ook een website met Wordpress gehad , en dit werkt prima.


    Maar als ik genoeg tijd/ervaring heb. Zal ik heb zelf gaan scripten op ten duur.

  • @Kurene: Idd zelf scripten is beter en uniek (hierdoor stijgt verkoopwaarde) maar zoals je zelf al zegt als je genoeg tijd hebt...
    En zoals je wel kan lezen in men beginpost heb ik niet echt veel tijd ervoor.


    Het is ook niet de bedoeling om er geld uit te slaan, ik wil gewoon een simpel projectje dat bezoekers zal lokken.


    Mvg,
    Pg

    \"Je kan stoer lopen met 100 matties om je heen
    aan het einde ga je toch alleen heen!\"

  • Zijn al heel veel question&answer clones daarbuiten, en daarnaast kan je een heel simpel comment systeem al vrij snel uitbouwen.
    Wordpress is gewoon iets te uitgebreid voor dit idee.
    Zelfde dat je beter een standaard script kan hebben dan bijvoorbeeld joomla, met al die zooi die je nooit gaat gebruiken.

  • Citaat

    Ik zeg niet dat het verkeerd is.
    Maar zelf scripten is het beste. Het is uniek , oftewel het komt (misschien) professioneler over.


    Citaat

    @Kurene: Idd zelf scripten is beter en uniek (hierdoor stijgt verkoopwaarde) maar zoals je zelf al zegt als je genoeg tijd hebt...


    Misschien moet dat waan idee ook maar eens uit de wereld worden geholpen. Wie zegt dat zelf geschreven code altijd beter is? Iedere regel die je meer moet schrijven omdat je geen bestaand stuk code gebruikt moet je ook zelf testen en kan bugs of veiligheidslekken bevatten.


    En waarom is Yahoo een concurrent? Wanneer TS een vraag en antwoord website maakt voor Nederlanders met een liefhebberij voor zeenijlpaarden heeft TS een hele andere (veel specifiekere) doelgroep dan Yahoo.

  • @Killingdevil: Idd, zo kan je het nog beter uitleggen dat zelf gescript niet altijd beter is, had het nog niet zo bekeken eigenlijk.


    En tnx voor de support, ik vind de reacties van Yahoo idd beetje aan de domme kant, sommige mensen denken nu gewoon eenmaal grote websites zijn concurenten dus we beginnen er niet aan.


    Ik zal eens nadenken over het specifieker zijn, men start gaat zo en zo algemeen zijn maar wie weet specifiek naar iPhone of mac of Whatever? overstappen.

    \"Je kan stoer lopen met 100 matties om je heen
    aan het einde ga je toch alleen heen!\"

  • De rede waarom iedereen dat zegt is omdat je zelf al aangeeft dat je concept hetzelfde is als dat van Yahoo, het is dan ook maar logisch dat Yahoo een concurent is.


    @een ander systeem, zo direct weet ik er geen, maar als wordpress lukt, gebruik het dan, zo veel te beter.

    Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

  • W0utR: Ja idd het was mss niet zo een goede keuze om het te vergelijken hiermee, maar was het eerste gelijkaardige dat in me opkwam want als ik eerlijk ben weet ik zelfs niet hoe yahoo answers in elkaar zit ken de site zelf niet.

    \"Je kan stoer lopen met 100 matties om je heen
    aan het einde ga je toch alleen heen!\"

  • jemajeroen: bedankt, de website is al zo goed als af was eerst in het engels bezig maar zal de raad hier opvolgen en in het nl starten.
    Heb ook al de domeinnaam questionit.eu ben nu enkel nog op zoek naar een host.


    Mvg,
    Pg

    \"Je kan stoer lopen met 100 matties om je heen
    aan het einde ga je toch alleen heen!\"

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!