Posts by AarClay

    In het ergste geval kan er een USB-killer achter zitten.


    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Wat gebeurt er dan? Heb je al gekeken wat er gebeurt met de CSS?
    De inspectietool van de browser erbij gepakt om te kijken wat de CSS-file doet, en of deze wat anders teruggeeft dan een HTTP 200?


    Meten is weten!

    Goedemorgen,


    op onze server met DirectAdmin draaien heel veel wordpress websites, echter merken we dat op sites de phpmailer function in ( wp-includes/ ) misbruikt wordt.

    Is dit ergens uit te schakelen maar wel dat je nog via contact formulier of iets dergelijks kan mailen? het lijkt erop dat de function nu rechtstreeks aangeroepen wordt door iets.

    Ga eerst eens in de logs zoeken op welke manier die aangeroepen worden. Enkel het aanroepen zou nooit mogen voor het versturen van spam. Er moet naar mijn idee een exploit zijn die daarvoor zorgt. Vaak is dit een add-on of een theme.


    Zoek daar de oorzaak, en niet direct bij PHPmailer zelf.

    De mentaliteit is ook veranderd vergeleken met 15 jaar geleden. Toen werd je nog verrast met een mail van een iemand die je uitnodigde voor een game. Tegenwoordig zijn de regels voor het versturen van ongevraagd verstuurde massa-mails aangescherpt, en staat privacy hoger in het vaandel.


    Nee, niemand staat nog op uitnodigingen te wachten.

    De allereerste code die ik daarvoor geschreven had ging de data halen uit msn, maar dat bestaat al niet meer.

    Er is ook een versie geweest waarbij je iets kon exporteren van je sociale netwerk en dan diende je die .csv file up te loaden.

    Ik heb zelf geen recente code liggen die werkt, maar vind dit wel een zeer goede vraag, waarvan ik de code (mits er php code is), zelf ook wel zou kunnen gebruiken.


    Weet er iemand of deze data überhaupt nog wel bekomen kan worden vanuit Facebook bv of linkedin?

    Zeker van niet! Daar is Facebook heel streng in. Vooral na het Cambridge schandaal.

    Dubbelchecken is altijd een goed idee. Soms komt hij zelf met de oudere mysql_query() functie aan zeilen. Ook grappig was dat hij nog denkt dat Hyves nog bestaat. Toen ik vroeg of hij kon vertellen hoe je met PHP de API van Hyves aanroept, toen kwam hij inderdaad met een hoop code aan die specifiek voor dit vergane profiel-platform gebruikt werd.


    Naast programmeren, is hij ook geen kei in moppen vertellen. Ik heb er alleen maar flauwe moppen uit gekregen, die zo flauw zijn dat ik er weer om moet lachen.

    Het is een leuk concept, maar soms klopt er geen barst van....


    Hoe controleer ik in PHP de uiterste geldigheidsduur van een cookie?


    In PHP kun je de uiterste geldigheidsduur van een cookie controleren door gebruik te maken van de isset() functie en de time() functie.

    Voer de volgende stappen uit om de uiterste geldigheidsduur van een cookie te controleren:

    1. Controleer of de cookie is ingesteld met behulp van de isset() functie. Dit zal true teruggeven als de cookie is ingesteld en false als de cookie niet is ingesteld.
    Code
    if (isset($_COOKIE['naam_van_de_cookie'])) {    // de cookie is ingesteld
    } else {    // de cookie is niet ingesteld
    }
    1. Als de cookie is ingesteld, gebruik dan de time() functie om de huidige tijd te bepalen. Dit zal een timestamp teruggeven, dat wil zeggen het aantal seconden dat is verstreken sinds 1 januari 1970.
    Code
    $huidige_tijd = time();
    1. Gebruik de isset() functie opnieuw om te controleren of de expire-variabele is ingesteld in de cookie. Deze variabele bevat de uiterste geldigheidsduur van de cookie. Als de expire-variabele niet is ingesteld, betekent dit dat de cookie niet verloopt en dus altijd geldig is.
    Code
    if (isset($_COOKIE['naam_van_de_cookie']['expire'])) {    // de cookie verloopt op een bepaald tijdstip
    } else {    // de cookie verloopt nooit
    }
    1. Als de expire-variabele is ingesteld, vergelijk dan de huidige tijd met de uiterste geldigheidsduur van de cookie. Als de huidige tijd groter is dan de uiterste geldigheidsduur, betekent dit dat de cookie is verlopen en dus niet meer geldig is. Als de huidige tijd kleiner of gelijk is aan de uiterste geldigheidsduur, betekent dit dat de cookie nog steeds geldig is.
    Code
    if ($huidige_tijd > $_COOKIE['naam_van_de_cookie']['expire']) {    // de cookie is verlopen
    } else {    // de cookie is nog geldig
    }

    Dit is een voorbeeld van hoe je de uiterste geldigheidsduur van een cookie in PHP kunt controleren. Houd er rekening mee dat de expire-variabele in de cookie altijd een timestamp bevat, dus je moet ervoor zorgen dat je de...

    En toen hield die op.....
    Blijkbaar snapte ChatGPT3 zelf al dat hij nonsens praatte..... :P

    Verder heb ik wel een mooie simpele PHP-parser eruit kunnen toveren. Hoewel het efficenter had gekund.

    Wat houdt je tegen om het bij de vermoedelijke maker te vragen?


    https://www.crime-club.nl/


    Ik zie ook niet dat het open source is, dus waarom zou je de source willen hebben?


    Ik vraag me af of de tijd van mafiagames inmiddels wel voorbij is. Ik hoor echt niemand meer over zulke games. In 2005 tot 2010 stikte het ervan.

    Volgens mij was de Criminolz code in 2012 al verouderd.
    Laat staan dat mijn programmeer skills toen top waren :P

    Criminalz, die code is echt een troep, en het verbaast me dat het nog steeds gebruikt wordt.
    Blijkbaar heeft iemand het nog kazig gepatched met mysqli, maar het blijft een brak gebouwd stuk ellende. Wat mij betreft mag die broncode definitief worden afgefikt :P


    Ik kan mij de tijd in 2010 op PHP Freakz (later PFZ) nog herinneren dat iedereen in het forum bij wijze van spreken bijna een hartaanval kreeg als er een Criminalz-topic geopend werd. Korte bondige topics, ellenlange code, en 'help kan iemand de fout vinden'.


    Verschrikkelijk :P


    Ooit een keer had iemand semi-serieus gereageerd dat hij graag een schoenendoos met stront wou sturen naar de maker ervan.