Fijne feesten en grote migratie

  • Hallo iedereen,


    Lang geleden ^^


    Alles goed met jullie?


    Eerst en vooral wens ik jullie fijne feestdagen.


    Daarna kom ik met goed en minder goed nieuws.
    ICTscripters draait al jaren op een oude server waar ik elke maand voor betaal (+/- 60€ x 24 maanden = 1440€),
    puur omdat ik de site niet overgezet krijg naar een nieuwe server.
    Deze server draait nog een iets oudere versie van PHP en de huidige versie van de code van ICTscripters ondersteunt geen PHP 7 / 8.
    Het updaten van het achterliggende platform wordt door Woltlab ook niet aangeboden...


    Conclusie: het enige dat we kunnen doen, is de nieuwe versie van Woltlab installeren en vervolgens alle users en topics importeren.
    Dat ben ik dan ook volop aan het doen.
    Ik zit ondertussen al op poging 8, maar ben er vrij overtuigd van dat het nu wel snel gaat lukken.


    ICTscripters bevat echter heel veel code en functies die ik zelf destijds nog geprogrammeerd heb.
    Een heel deel functies zullen er na de migratie al dan niet tijdelijk niet meer in zitten...


    Volgende functies verdwijnen:
    - Blogs (deze worden gewoon een aparte categorie in het forum), reden: ze worden amper geschreven
    - ITcoins: wordt ook niet gebruikt
    - Linker en rechter menu... Dit is voor mij de pijnlijkste. Ik zal er alles aan doen om dit na de migratie snel terug toe te voegen,
    maar ik weet dat het geen evidente zal zijn ;)
    - IT talk: ik denk niet dat iemand die nog beluistert en je kan ze terugvinden via bv soundcloud
    - Nog niet zeker, maar de downloads, dit ben ik nog aan het uitzoeken. Die zou ik zelf ook niet graag kwijt zijn.


    Kortom: we moeten updaten, het zal pijn doen, maar we moeten er even door.


    Alvast bedankt voor jullie begrip en nogmaals fijne feestdagen!
    K.Rens

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!