Background laten uitrekken tot aan de footer

  • Hallo,


    Ik heb een klein probleem met een achtergrond dat ik wil gaan gebruiken in me content.
    De background afbeelding wilt namelijk maar niet uitrekken tot aan de footer, zie hier;



    Het is geluk met de breedte, maar nu nog de lengte.
    Ik heb veel geprobeerd maar niets helpt ?(


    Weet iemand de oplossing?


    HTMl code:



    CSS:




    Als iemand de oplossing weet, ik hoor hem graag, ik sta op het moment echt vast. :pinch:

  • Je kan de afbeelding als achtergrond van de body zetten. Dan zal hij het hele scherm vullen. ;)


    Ahja, zo kan het ook X/
    Heb het zo gedaan en dat werkt inderdaad ook.


    Ok akkoord @ hierboven maar misschien wilt hij de bg laten starten voorbij het menu en voor de footer laten eindigen..?


    Dat was wel inderdaad de oorspronkelijke bedoeling, weet alleen niet of het plaatje er dan wel goed uit komt te zien.
    Ik ga het denk ik maar via de body doen, maar toch vraag ik me wel af, stel dat ik het zo had gewild wat was dan de oplossing?

  • In dat geval kun je een 100% height div aanmaken welke je onder het menu zet. Niet een mooie oplossing, maar wel een oplossing. Echter lijkt het me in 99% van de gevallen totaal onnodig, aangezien de pixels die je aan de bovenkant van de achtergrond mist meestal inrelevant zullen zijn in vergelijking tot het totaal geheel.


    Ook is er een nadeel van een 100% height div:


    - De parent van het element met de 100% hoogte, moet altijd height:100% hebben (dus geen min-height). Een ingesloten div met 100% hoogte in de gele div, lukt dus niet.
    - Meerdere kolommen naast elkaar met een min-height: 100% geeft ook problemen als de ene kolom meer inhoud heeft dan de andere. Zodra je gaat scrollen blijkt de hoogte van de kortere kolom toch slechts 100% hoogte van het browservenster te zijn of de hoogte van zijn inhoud (als dat meer is dan de browservensterhoogte). Dus de kolommen kijken nooit naar de lengte van hun broertje of zusje om daarna hun hoogte aan de langste kolom aan te passen.


    zie: Een div met 100% hoogte | WaalWeb Webdesign | Tip en Tricks
    Voorbeeld :


    CSS


    HTML

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!